Scriu pe acest blog despre tehnologie , telefoane si gadget dar si despre site-uri de cumparaturi online din Romania si Occident. Azi este randul site-ului numarul 1 din Romania : Emag.ro

O sa impart in doua parti  aceasta postare. In prima parte o sa-i laud pentru site-ul lor ca si model de magazin online bine optimizat si pus la punct, o sa-i laud pentru oferta si cantitatea de produse pe care le vand. Magazinul online trebuie sa recunoastem ca are un design reusit, usor de navigat, are cam tot ceea ce cauti, de la produse IT, la piese de masini si mai nou alimente si produse de prima necesitate, cumpar destul de des Pampers de la ei ( sunt chiar mai ieftini decat in Metro sau Auchan) Tocmai aceasta dorinta de a vinde o cantitate mare de produse a dus la o situatie neplacuta care s-a repetat cel putin pentru mine de vreo 4 ori in ultima jumatate de an.

 

Si aici vreau sa-i vorbesc eu de rau si sa spun ca nu procedeaza corect, deloc! Pentru a oferii o gama variata de produse fara sa aiba stoc au acceptat in ceea ce ei numesc Emag Marketplace, diverse firme care vand de multe ori produse de nisa, gen anvelope, produse pentru bebelusi, mancare. Aceste produse nu se afla in stocul Emag ci in stocul furniorului/partenerului. Acestia din urma livreaza ei marfa catre tine cand vor, cand pot si cum doresc ei!

Unde au aparut problemele mele? In primul rand la modul in care furnizorii descriu produsele, pozele de produs pe care le posteaza si termenii pe care nu-i respecta iar in momentul in care ai probleme si suni la emag.ro acestia spun ca furnizorul trebuie sa se ocupe de problema ta iar cei din urma arunca mingea inpoi la emag.

Problema este ca emag ar trebui sa rezolve si sa aiba un serviciu de atentie pentru client impecabil dar nu este asa, la urma urmei pe site-ul emag.ro cumpar si ei isi iau partea din comanda. Mai jos vedeti poza , captura de ecran pe care am facut-o azi , dupa 5 telefoane consecutive, care au insumat 60 de minute nu am reusit sa intru la telefon cu nimeni de acolo, iar de la partenerul emag telefoanele sunt false sau scoase din uz ( un magazin care vinde produse pentru copii gen scaune de masina si jucarii)

Sunati la numarul de pe ecran sa vedeti ca este de la emag!

timp petrecut la telefon call center emag.ro

Nu totul se rezuma la bani , nu-i asa emag.ro? Eu unul recomand cu placere tot timpul emag, cumpar si o sa cumpar si mai departe, dar ca si in viata reala poate ar trebui sa vedeti ce fel de prieteni va faceti, nu tot timpul ne vor binele!

De aici rezulta si topicul acestei postari, stiti ce drepturi aveti cand cumparati online? Nu trebuie sa va minta nimeni si nu trebuie sa pierdeti bani. Returul se poate face in 30 de zile de la primirea marfii daca se respecta o serie de norme si reguli iar comerciantul rebuie sa returneze banii, nu trebuie facute schimburi sau trocuri ( pentru asta avem Olx)

Legislatia sa schimbat destul de mult in ultima vreme si de cele mi multe ori in favoarea cosumatorului pentru impiedicarea relelor practici iar comertul online este si el inclus. Pentru informatii si sesizari puteti intra pe ANPC acolo o sa vedeti detalii despre depturile voastre ca si consumatori si puteti reclama daca va simtiti inselati sau nedrepatatiti.

Serviciul post vanzare la noi in Romania tin sa cred ca lipseste cu desavarsire de multe ori si cele mai multe magazine online nici macar nu au personal dedicat pentru asa ceva,  doar se roaga sa nu sune cineva. Am cumparat si de afara de mai multe ori si am avut de-a face cu serviciul post vanzare si la Amazon , la Currys sau SportDirect si fara probleme. Ca si idee las un grafic cu minutele pe care le astepti de medie la telefon pana sa fii bagat in seama la 3 companii din Romania : Banca Transilvania , Emag.ro si UrgentCargus. Dupa timpul necesarobservam si cat le pasa de clienti. Am facut 3 apeluri la fiecare si am facut media.

Transilvania

Emag.ro

UrgentCargus

Ce parere aveti, credeti ca le pasa de noi sau nu?